image description
 

Рэспубліканскі цэнтр кіравання і рэагавання на НС

Аператыўнае кіраванне сіламі і сродкамі

dsc09402_0x0.jpg


Асноўнымі задачамі аддзела кіравання сіламі і сродкамі з'яўляюцца:

  • аператыўнае кіраванне сіламі і сродкамі органаў і падраздзяленняў па надзвычайных сітуацыях на рэспубліканскім узроўні пры ліквідацыі надзвычайных сітуацый прыроднага і тэхнагеннага характару;
  • інфармаванне ва ўстаноўленым парадку органаў і падраздзяленняў па надзвычайных сітуацыях, кіруючага складу дзяржаўных органаў (арганізацый) пра пагрозу ўзнікнення надзвычайных сітуацый, а таксама аб прынятых мерах па іх ліквідацыі;
  • арганізацыя на рэспубліканскім узроўні ўзаемадзеяння з аварыйна-выратавальнымі і іншымі службамі дзяржаўных органаў (арганізацый) пры ліквідацыі надзвычайных сітуацый, правядзенні аварыйна-ратавальных і іншых неадкладных работ;
  • інфармацыйнае забеспячэнне на рэспубліканскім узроўні каардынуючых органаў ДСНС, органаў кіравання па надзвычайных сітуацыях, сіл ліквідацыі надзвычайных сітуацый;
  • інфармацыйная падтрымка, у рамках сваёй кампетэнцыі, прыняцця рашэнняў каардынуючых органаў ДСНС і органаў кіравання па надзвычайных сітуацыях на рэспубліканскім узроўні;
  • збор і абагульненне інфармацыі ў рамках кампетэнцыi:
    • пра сілы і сродках органаў і падраздзяленняў па надзвычайных сітуацыях;
    • пра крыніцы (аб'екты) надзвычайных сітуацый;
    • аб аператыўнай абстаноўцы, надзвычайных сітуацыях і іх наступствах;
  • напаўненне існуючых электронных баз дадзеных інфармацыяй пра якія адбыліся надзвычайных сітуацыях з наступнай падрыхтоўкай абагульненых аператыўных звестак (ў рамках кампетэнцыі);
  • ажыццяўленне абмену інфармацыяй аб прагназуемых і ўзніклі надзвычайных сітуацыях прыроднага і тэхнагеннага характару і іх наступствах паміж Цоў абласных і Мінскага гарадскога упраўленняў МНС, ЦАК Г (Р) АНС, інфармацыйных цэнтраў (пунктаў кіравання) рэспубліканскіх органаў дзяржаўнага кіравання, іншых дзяржаўных арганізацый, падпарадкаваных Ураду Рэспублікі Беларусь, ДДС раёнаў, гарадоў і арганізацый (далей - элементамі IУС ДСНС) рэспубліканскага (тэрытарыяльнага ўзроўню);

Асноўнымі функцыямі аддзела з'яўляюцца:

  • аператыўнае апавяшчэнне і перадача экстраных паведамленняў органам кіравання па надзвычайных сітуацыях, папярэджанне насельніцтва аб магчымых надзвычайных сітуацыях і аб парадку дзеянняў ва ўмовах надзвычайных сітуацый;
  • аператыўнае прыцягненне па рашэнні органаў кіравання па надзвычайных сітуацыях ва ўстаноўленым парадку (у адпаведнасці з планамі абароны насельніцтва і тэрыторый ад надзвычайных сітуацый прыроднага і тэхнагеннага характару) сіл і сродкаў ліквідацыі надзвычайных сітуацый;
  • забеспячэнне інфармацыйнага абмену паміж органамі кіравання па надзвычайных сітуацыях, рашэнне задач па арганізацыі аператыўнага кіравання сіл і сродкаў па надзвычайных сітуацыях;
  • забеспячэнне інфармацыйнага абмену дадзенымі з органамі кіравання і камісіямі па надзвычайных сітуацыях;
  • аператыўнае кіраванне, на рэспубліканскім узроўні, дзеяннямі сіл ліквідацыі надзвычайных сітуацый, збор абагульненай інфармацыі аб комплексе характарыстык, параметраў стану крыніц надзвычайных сітуацый, а таксама, у рамках сваёй кампетэнцыі, актуалізацыя інфармацыйных звестак электронных баз дадзеных у галіне абароны насельніцтва і тэрыторый ад надзвычайных сітуацый. Аператыўнае кіраванне на тэрытарыяльным узроўні праз цэнтры аператыўнага кіравання абласных і Мінскага гарадскога упраўленняў Міністэрства па надзвычайных сітуацыях, на мясцовым і аб'ектавай праз цэнтры аператыўнага кіравання раённых і гарадскіх аддзелаў па надзвычайных сітуацыях.
  • перадача ва ўстаноўленым парадку даручэнняў вышэйстаячых органаў кіравання па надзвычайных сітуацыях рэспубліканскага ўзроўню элементам IУС ДСНС і кантроль выканання гэтых даручэнняў у рамках кампетэнцыі аддзела;
  • прыём і апрацоўка запытаў органаў кіравання па надзвычайных сітуацыях рэспубліканскага ўзроўню да наяўных электронных баз дадзеных інфармацыі ў галіне абароны насельніцтва і тэрыторый ад надзвычайных сітуацый;
  • неавтоматизированный прыём дадзеных інфармацыйных рэсурсаў (бланкі, машынныя носьбіты, тэлефонаграмы, факсавыя паведамленні) і ўвод іх у электронныя базы дадзеных;
  • ажыццяўленне аператыўнага кіравання і інфармацыйнага забеспячэння органаў кіравання па надзвычайных сітуацыях і рэспубліканскіх органаў дзяржаўнага кіравання, іншых дзяржаўных арганізацый, падпарадкаваных Ураду Рэспублікі Беларусь у залежнасці ад рэжыму функцыянавання, абстаноўкі, маштабу прагназуемай або ўзнікла надзвычайнай сітуацыі:

У рэжыме паўсядзённай дзейнасці:

  • збор, апрацоўка і абмен ва ўстаноўленым парадку інфармацыяй у галіне абароны насельніцтва і тэрыторый;
  • забеспячэнне гатоўнасці, у рамках сваёй кампетэнцыі, прыёму паведамленняў аб надзвычайных сітуацыях, здарэннях або пагрозе іх узнікнення;
  • напаўненне, ўнясенне прапаноў аб неабходнасці дапаўненняў і змяненняў у электронныя базы дадзеных, а таксама ў структуру і змест аператыўных дакументаў па рэагаванні на надзвычайныя сітуацыі;
  • узаемадзеянне з дзяжурна-дыспетчарскімі службамі (арганізацыямі) рэспубліканскага ўзроўню, якія маюць сілы і сродкі пастаяннай гатоўнасці да дзеянняў па папярэджанні і ліквідацыі надзвычайных сітуацый;
  • правядзенне сумесных практычных трэніровак і вучэнняў па арганізацыі функцыянавання і ўзаемадзеяння элементаў IУС ДСНС;
  • абагульненне і прадстаўленне па падпарадкаванасцi аператыўнай інфармацыі аб прагназуемых і ўзніклі надзвычайных сітуацыях за мінулыя суткі;
  • давядзенне задач, пастаўленых вышэйстаячымі органамі ўпраўлення па надзвычайных сітуацыях, да падначаленых сіл і сродкаў ДСНС, кантроль іх выканання і арганізацыя ўзаемадзеяння;
  • прыём і перадача дакументаў кіравання, абмен усімі відамі інфармацыі з вышэйшымі, якія ўзаемадзейнічаюць і падначаленымі органамі ўпраўлення па надзвычайных сітуацыях, кантроль паўнаты і дакладнасці праходжання дакументаў ва ўстаноўленыя тэрміны;
  • назапашванне і абнаўленне ў рамках сваёй кампетэнцыі праз ЦАК абласных і Мінскага гарадскога упраўленняў МНС, бягучай інфармацыі аб патэнцыйна небяспечных аб'ектах, сілах і сродках органаў і падраздзяленняў па надзвычайных сітуацыях (ДСНС), іншых дадзеных аб адміністрацыйна-тэрытарыяльных адзінках, населеных пунктах, арганізацыях, аб'ектах (іх дзяжурна-дыспетчарскіх службах), магчымых і плануемых мерапрыемствах па папярэджанні і ліквідацыі надзвычайных сітуацый;

У рэжыме павышанай гатоўнасці:

  • збор і перадача дадзеных пра пагрозу і факце ўзнікнення надзвычайных сітуацый, якая склалася абстаноўцы і дзеяннях сіл і сродкаў па ліквідацыі надзвычайнай сітуацыі кіраўніцтву МНС, у Савет Міністраў Рэспублікі Беларусь, Дзяржаўны сакратарыят Савета Бяспекі Рэспублікі Беларусь, Адміністрацыю Прэзідэнта Рэспублікі Беларусь;
  • ўдакладненне пераліку дзяжурных і дыспетчарскіх службаў, неабходных для рэагавання на надзвычайныя сітуацыі, іх абвестка аб увядзенні рэжыму павышанай гатоўнасці функцыянавання;
  • апавяшчэнне ва ўстаноўленым парадку альбо па даручэнні кіраўніцтва МНС адпаведныя органы кіравання іншых дзяржаў, міжнародных арганізацый пра пагрозу або аб узнікненні надзвычайных сітуацый, якія адбыліся на тэрыторыі Рэспублікі Беларусь;
  • падрыхтоўка неабходных звестак для даклада аб дзеяннях прыцягваюцца сіл і сродкаў па ліквідацыі надзвычайнай сітуацыі;

У надзвычайным рэжыме:

  • кантроль выканання мерапрыемстваў, накіраваных на частковае або поўнае ўвядзенне ў дзеянне планаў абароны насельніцтва і тэрыторый ад надзвычайных сітуацый;
  • перадача каманд па падпарадкаванасцi на прывядзенне ў гатоўнасць і вылучэнне неабходных сіл ліквідацыі надзвычайных сітуацый і аператыўных груп органаў кіравання па надзвычайных сітуацыях у зону надзвычайнай сітуацыі;
  • прадстаўленне данясенняў аб узнікненні надзвычайных сітуацый, якая склалася абстаноўцы, магчымых варыянтах рашэнняў і дзеяннях па ліквідацыі надзвычайных сітуацый кіраўніцтву МНС, у Савет Міністраў Рэспублікі Беларусь, Дзяржаўны сакратарыят Савета Бяспекі Рэспублікі Беларусь, Адміністрацыю Прэзідэнта Рэспублікі Беларусь;
  • абагульненне, ацэнка і кантроль звестак па абстаноўцы, прынятых мерах па ліквідацыі надзвычайнай сітуацыі, прыняцце экстраных мер і неабходных рашэнняў (у межах кампетэнцыі);
  • падрыхтоўка данясенняў вышэйстаячым каардынуючым органам ДСНС на рэспубліканскім узроўні і органам кіравання па надзвычайных сітуацыях;
  • абагульненне інфармацыі аб якія адбыліся надзвычайных сітуацыях (за дзяжурныя суткі), ходзе работ па іх ліквідацыі і прадстаўленне адпаведных інфармацыйных матэрыялаў па падпарадкаванасцi.

Назад

 

Галасаванне
Мабільны дадатак
Мабільны дадатак
Чароўная книга
Чароўная книга
Адміністратыўныя працэдуры
Адміністратыўныя працэдуры
Гарачыя лініі МНС
Гарачыя лініі МНС
Прапановы ў ТНПА
Прапановы ў ТНПА
Нацыянальная бяспека
Нацыянальная бяспека
Міністэрства
Закрыть
Зачыніць Зачыніць Зачыніць
Зачыніць

Центральный аппарат МЧС

Территориальные управления

Департаменты

Закрыть