image description
 

Рэспубліканскі цэнтр кіравання і рэагавання на НС

Аператыўнае кіраванне сіламі і сродкамі

dsc09402_0x0.jpg


Асноўнымі задачамі аддзела кіравання сіламі і сродкамі з'яўляюцца:

  • аператыўнае кіраванне сіламі і сродкамі органаў і падраздзяленняў па надзвычайных сітуацыях на рэспубліканскім узроўні пры ліквідацыі надзвычайных сітуацый прыроднага і тэхнагеннага характару;
  • інфармаванне ва ўстаноўленым парадку органаў і падраздзяленняў па надзвычайных сітуацыях, кіруючага складу дзяржаўных органаў (арганізацый) пра пагрозу ўзнікнення надзвычайных сітуацый, а таксама аб прынятых мерах па іх ліквідацыі;
  • арганізацыя на рэспубліканскім узроўні ўзаемадзеяння з аварыйна-выратавальнымі і іншымі службамі дзяржаўных органаў (арганізацый) пры ліквідацыі надзвычайных сітуацый, правядзенні аварыйна-ратавальных і іншых неадкладных работ;
  • інфармацыйнае забеспячэнне на рэспубліканскім узроўні каардынуючых органаў ДСНС, органаў кіравання па надзвычайных сітуацыях, сіл ліквідацыі надзвычайных сітуацый;
  • інфармацыйная падтрымка, у рамках сваёй кампетэнцыі, прыняцця рашэнняў каардынуючых органаў ДСНС і органаў кіравання па надзвычайных сітуацыях на рэспубліканскім узроўні;
  • збор і абагульненне інфармацыі ў рамках кампетэнцыi:
    • пра сілы і сродках органаў і падраздзяленняў па надзвычайных сітуацыях;
    • пра крыніцы (аб'екты) надзвычайных сітуацый;
    • аб аператыўнай абстаноўцы, надзвычайных сітуацыях і іх наступствах;
  • напаўненне існуючых электронных баз дадзеных інфармацыяй пра якія адбыліся надзвычайных сітуацыях з наступнай падрыхтоўкай абагульненых аператыўных звестак (ў рамках кампетэнцыі);
  • ажыццяўленне абмену інфармацыяй аб прагназуемых і ўзніклі надзвычайных сітуацыях прыроднага і тэхнагеннага характару і іх наступствах паміж Цоў абласных і Мінскага гарадскога упраўленняў МНС, ЦАК Г (Р) АНС, інфармацыйных цэнтраў (пунктаў кіравання) рэспубліканскіх органаў дзяржаўнага кіравання, іншых дзяржаўных арганізацый, падпарадкаваных Ураду Рэспублікі Беларусь, ДДС раёнаў, гарадоў і арганізацый (далей - элементамі IУС ДСНС) рэспубліканскага (тэрытарыяльнага ўзроўню);

Асноўнымі функцыямі аддзела з'яўляюцца:

  • аператыўнае апавяшчэнне і перадача экстраных паведамленняў органам кіравання па надзвычайных сітуацыях, папярэджанне насельніцтва аб магчымых надзвычайных сітуацыях і аб парадку дзеянняў ва ўмовах надзвычайных сітуацый;
  • аператыўнае прыцягненне па рашэнні органаў кіравання па надзвычайных сітуацыях ва ўстаноўленым парадку (у адпаведнасці з планамі абароны насельніцтва і тэрыторый ад надзвычайных сітуацый прыроднага і тэхнагеннага характару) сіл і сродкаў ліквідацыі надзвычайных сітуацый;
  • забеспячэнне інфармацыйнага абмену паміж органамі кіравання па надзвычайных сітуацыях, рашэнне задач па арганізацыі аператыўнага кіравання сіл і сродкаў па надзвычайных сітуацыях;
  • забеспячэнне інфармацыйнага абмену дадзенымі з органамі кіравання і камісіямі па надзвычайных сітуацыях;
  • аператыўнае кіраванне, на рэспубліканскім узроўні, дзеяннямі сіл ліквідацыі надзвычайных сітуацый, збор абагульненай інфармацыі аб комплексе характарыстык, параметраў стану крыніц надзвычайных сітуацый, а таксама, у рамках сваёй кампетэнцыі, актуалізацыя інфармацыйных звестак электронных баз дадзеных у галіне абароны насельніцтва і тэрыторый ад надзвычайных сітуацый. Аператыўнае кіраванне на тэрытарыяльным узроўні праз цэнтры аператыўнага кіравання абласных і Мінскага гарадскога упраўленняў Міністэрства па надзвычайных сітуацыях, на мясцовым і аб'ектавай праз цэнтры аператыўнага кіравання раённых і гарадскіх аддзелаў па надзвычайных сітуацыях.
  • перадача ва ўстаноўленым парадку даручэнняў вышэйстаячых органаў кіравання па надзвычайных сітуацыях рэспубліканскага ўзроўню элементам IУС ДСНС і кантроль выканання гэтых даручэнняў у рамках кампетэнцыі аддзела;
  • прыём і апрацоўка запытаў органаў кіравання па надзвычайных сітуацыях рэспубліканскага ўзроўню да наяўных электронных баз дадзеных інфармацыі ў галіне абароны насельніцтва і тэрыторый ад надзвычайных сітуацый;
  • неавтоматизированный прыём дадзеных інфармацыйных рэсурсаў (бланкі, машынныя носьбіты, тэлефонаграмы, факсавыя паведамленні) і ўвод іх у электронныя базы дадзеных;
  • ажыццяўленне аператыўнага кіравання і інфармацыйнага забеспячэння органаў кіравання па надзвычайных сітуацыях і рэспубліканскіх органаў дзяржаўнага кіравання, іншых дзяржаўных арганізацый, падпарадкаваных Ураду Рэспублікі Беларусь у залежнасці ад рэжыму функцыянавання, абстаноўкі, маштабу прагназуемай або ўзнікла надзвычайнай сітуацыі:

У рэжыме паўсядзённай дзейнасці:

  • збор, апрацоўка і абмен ва ўстаноўленым парадку інфармацыяй у галіне абароны насельніцтва і тэрыторый;
  • забеспячэнне гатоўнасці, у рамках сваёй кампетэнцыі, прыёму паведамленняў аб надзвычайных сітуацыях, здарэннях або пагрозе іх узнікнення;
  • напаўненне, ўнясенне прапаноў аб неабходнасці дапаўненняў і змяненняў у электронныя базы дадзеных, а таксама ў структуру і змест аператыўных дакументаў па рэагаванні на надзвычайныя сітуацыі;
  • узаемадзеянне з дзяжурна-дыспетчарскімі службамі (арганізацыямі) рэспубліканскага ўзроўню, якія маюць сілы і сродкі пастаяннай гатоўнасці да дзеянняў па папярэджанні і ліквідацыі надзвычайных сітуацый;
  • правядзенне сумесных практычных трэніровак і вучэнняў па арганізацыі функцыянавання і ўзаемадзеяння элементаў IУС ДСНС;
  • абагульненне і прадстаўленне па падпарадкаванасцi аператыўнай інфармацыі аб прагназуемых і ўзніклі надзвычайных сітуацыях за мінулыя суткі;
  • давядзенне задач, пастаўленых вышэйстаячымі органамі ўпраўлення па надзвычайных сітуацыях, да падначаленых сіл і сродкаў ДСНС, кантроль іх выканання і арганізацыя ўзаемадзеяння;
  • прыём і перадача дакументаў кіравання, абмен усімі відамі інфармацыі з вышэйшымі, якія ўзаемадзейнічаюць і падначаленымі органамі ўпраўлення па надзвычайных сітуацыях, кантроль паўнаты і дакладнасці праходжання дакументаў ва ўстаноўленыя тэрміны;
  • назапашванне і абнаўленне ў рамках сваёй кампетэнцыі праз ЦАК абласных і Мінскага гарадскога упраўленняў МНС, бягучай інфармацыі аб патэнцыйна небяспечных аб'ектах, сілах і сродках органаў і падраздзяленняў па надзвычайных сітуацыях (ДСНС), іншых дадзеных аб адміністрацыйна-тэрытарыяльных адзінках, населеных пунктах, арганізацыях, аб'ектах (іх дзяжурна-дыспетчарскіх службах), магчымых і плануемых мерапрыемствах па папярэджанні і ліквідацыі надзвычайных сітуацый;

У рэжыме павышанай гатоўнасці:

  • збор і перадача дадзеных пра пагрозу і факце ўзнікнення надзвычайных сітуацый, якая склалася абстаноўцы і дзеяннях сіл і сродкаў па ліквідацыі надзвычайнай сітуацыі кіраўніцтву МНС, у Савет Міністраў Рэспублікі Беларусь, Дзяржаўны сакратарыят Савета Бяспекі Рэспублікі Беларусь, Адміністрацыю Прэзідэнта Рэспублікі Беларусь;
  • ўдакладненне пераліку дзяжурных і дыспетчарскіх службаў, неабходных для рэагавання на надзвычайныя сітуацыі, іх абвестка аб увядзенні рэжыму павышанай гатоўнасці функцыянавання;
  • апавяшчэнне ва ўстаноўленым парадку альбо па даручэнні кіраўніцтва МНС адпаведныя органы кіравання іншых дзяржаў, міжнародных арганізацый пра пагрозу або аб узнікненні надзвычайных сітуацый, якія адбыліся на тэрыторыі Рэспублікі Беларусь;
  • падрыхтоўка неабходных звестак для даклада аб дзеяннях прыцягваюцца сіл і сродкаў па ліквідацыі надзвычайнай сітуацыі;

У надзвычайным рэжыме:

  • кантроль выканання мерапрыемстваў, накіраваных на частковае або поўнае ўвядзенне ў дзеянне планаў абароны насельніцтва і тэрыторый ад надзвычайных сітуацый;
  • перадача каманд па падпарадкаванасцi на прывядзенне ў гатоўнасць і вылучэнне неабходных сіл ліквідацыі надзвычайных сітуацый і аператыўных груп органаў кіравання па надзвычайных сітуацыях у зону надзвычайнай сітуацыі;
  • прадстаўленне данясенняў аб узнікненні надзвычайных сітуацый, якая склалася абстаноўцы, магчымых варыянтах рашэнняў і дзеяннях па ліквідацыі надзвычайных сітуацый кіраўніцтву МНС, у Савет Міністраў Рэспублікі Беларусь, Дзяржаўны сакратарыят Савета Бяспекі Рэспублікі Беларусь, Адміністрацыю Прэзідэнта Рэспублікі Беларусь;
  • абагульненне, ацэнка і кантроль звестак па абстаноўцы, прынятых мерах па ліквідацыі надзвычайнай сітуацыі, прыняцце экстраных мер і неабходных рашэнняў (у межах кампетэнцыі);
  • падрыхтоўка данясенняў вышэйстаячым каардынуючым органам ДСНС на рэспубліканскім узроўні і органам кіравання па надзвычайных сітуацыях;
  • абагульненне інфармацыі аб якія адбыліся надзвычайных сітуацыях (за дзяжурныя суткі), ходзе работ па іх ліквідацыі і прадстаўленне адпаведных інфармацыйных матэрыялаў па падпарадкаванасцi.

Назад

 

Галасаванне
Все Анонимный опрос
Считаете ли вы работу специалистов Витебского областного управления МЧС эффективной?
Мабільны дадатак
Мабільны дадатак
Чароўная книга
Чароўная книга
Адміністратыўныя працэдуры
Адміністратыўныя працэдуры
Гарачыя лініі МНС
Гарачыя лініі МНС
Прапановы ў ТНПА
Прапановы ў ТНПА
Нацыянальная бяспека
Нацыянальная бяспека
Міністэрства
Закрыть
Зачыніць Зачыніць Зачыніць
Зачыніць

Центральный аппарат МЧС

Территориальные управления

Департаменты

Закрыть